Contact Us

Armada Perang RI Besar? Statistik Malaysia vs RI

Berdasarkan info dari http://www.globalfirepower.com/
Indonesia rangking 14 seluruh Dunia dalam Total Kuantitas (jumlah) Persenjataan!
detail disini
rank.gif

Sementara Data yg dikeluarkan oleh salah satu Blog Malaysia (meski gak 100% akurat) adalah sbb:

MALAYSIA

Tentera darat : Komando 69 (utama) dan lain-lain regiment

kelengkapan : M1911 pistol, 9 mm and 10 mm Heckler & Koch MP5,Benelli M1014, Remington 870,Colt M16A2 dan lain-lain

300px-SST_PASKAU.jpg images.jpeg F_02search.jpg

Tentera Laut : Paskau (utama)

Kelenkapan : Colt M4A1, SIG-553 LB assault rifle, M249 Squad Automatic Weapon (SAW), MP5 submachinegun, M4 carbine equipped dan lain-lain
800px-Eurocopter_EC-725_Cougar_MkII.jpg Su-30MK.jpg

Kelengkapan Tentera Udara : Helicopter EC725 Eurocopter, Jet Su-30MK, F/A-18D, MiG-29, CN-235, Hawk MK 108, MK 208 dan lain-lain

komando.jpg 2310425360_f126dd00d4.jpg

Kereta Kebal dan kereta perisai : 1149 buah
Kenderaan Pengangkut : 2026 buah
Peluru Berpandu : 6446 biji
Jet dan Helikopter : 143 biji

Pembekal : United States, Russia, United Kingdom, Germany, Italy, Switzerland, Canada, Poland & South Africa

Tambahan : malaysia memiliki MBT/kereta kebal utama moden iaitu PT-91 M, tidak seperti INDON yang memiliki kereta kebal era perang dunia ke2. ditambah pula dengan sistem pelancar roket pelbagai guna (MLRS) dari Brazil yang merupakan antara tercanggih di dunia.

PT91M.jpg

Malaysia juga memiliki jet pejuang sukhoi 30mkm yang termoden, malahan lebih baik daripada milik Russia kerana kombinasi peralatan dari Perancis, Russia dan Britan. Bakal membeli jet pejuang jenis MRCA(multi role combat aircraft) pilihan utama ialah super hornet f-18.

Malaysia kini mula membina kapal perang sendiri, iaitu versi NGVP (new generation patrol vehicel) dengan bantuan teknologi Perancis. Di tambah pula dengan Kapal Selam Scropene yang merupakan terbaik di Asia, diakui oleh pakar ketenteraan U.S sendiri, Scropene merupakan kapal selam yang tersenyap serta terpantas,lebih hebat berbanding Sjormeen singapura.

jernas3.jpg

Malaysia juga bakal membeli sistem JERNAS daripada firma MBDA UK Ltd. iaitu sistem peluru berpandu pertahanan udara jarak dekat paling canggih bernilai lebih RM1.188 bilion.

p/s : agak sukar mencari sumber kekuatan tentera INDON berbanding Tentera MALAYSIA di dalam internet.

INDON

Tentera Darat: 328,517 orang (penduduk INDON seramai 238,452,952 orang :p)

Tentera Laut :
74,963 orang tentera (di INDON terdapat 17,504 pulau... 5 orang jaga satu pulau, hahaha)
Memiliki bayak kapal usang, walaupun memiliki beberapa buah kapal baru, ia masih tidak boleh beroperasi kerana kekurangan sumber kewangan dari pemerintah
Tentera Udara : 34,930 orang (bergantung kepada umur pesawat, lagi lama umur pesawat, lagi berkurang jumlah tentera ;p )

Pembekal : PT Pindad, PT.PAL, LAPAN (syarikat indon yang tidak terkenal di muka bumi). INDON juga telah disekat daripada menerima alat ganti dan peralatan ketenteraan dari U.S dan lain-lain negara

Tambahan ; Dengan keluasan 1,919,440 km2 agak mustahil INDON boleh mempertahan negara mereka dengan peralatan perang zaman perang dunia ke 2 dan jumlah tentera yang sedikit berbanding keluasan tanah. Saya berharap agar INDON membatalkan niat menyerang MALAYSIA kerana tidak mahu tragidi 1964 berulang kembali.

Ditambah lagi dengan rekod buruk iaitu kalah kepada Tentera GAM di Acheh dan Perang saudara di Ambon menunjukan tentera INDON tidak mampu bersaing dengan negara luar.INDON tetap INDON selamanya...

Sumber http://indoncelaka.blogspot.com/2009/05/malaysia-vs-indon.html
yg dipublish dari http://indoncelaka.blogspot.com/

Sementara itu salah satu komentar di Blog ada yg mengejek Presiden kita
disini

ejek.gif
«1

Komentar

  • Indonesia ku samapai kapan kau di Hina...!!!
  • data dan fakta menunjukkan bahwa Indonesia jauh lebih beradab dibanding negara tetangga yang sombong itu...............
  • Dasar malingsial aj dh !!

    :mad:
  • Tentera Darat: 328,517 orang (penduduk INDON seramai 238,452,952 orang Tongue)

    gimana tidak sedikit tentaranya...masuk tentara itu perlu duit besar.
    buset mengabdi pada negara aja harus bayar......ohhh...indon indon
  • malingsia boleh menghina... tp kalo perang terjadi benaran aku yakin kalo yg menghina nggak bakalan lari..... karenaaaa... saking takutnya sampai nggak bisa lari & terkencing-kencing di celana...
  • dayakman menulis:
    malingsia boleh menghina... tp kalo perang terjadi benaran aku yakin kalo yg menghina nggak bakalan lari..... karenaaaa... saking takutnya sampai nggak bisa lari & terkencing-kencing di celana...

    waduh bro jangan dech sampe perang statistiknye armada perang kite udeh kalah, apa mesti nunggu mujizat seperti ralyat irak lawan AS.
  • BAJINGAN!!! GANYANG,SERBU,BAKAR,BUNUH,BUMI HANGUSKAN,MUSNAHKAN MALAYSIA..krn malaysia sekutu inggris,inggris sekutu as,as sekutu israel(zionis) berarti malaysia=sekutu Zionis.
  • bri13th menulis:
    BAJINGAN!!! GANYANG,SERBU,BAKAR,BUNUH,BUMI HANGUSKAN,MUSNAHKAN MALAYSIA..krn malaysia sekutu inggris,inggris sekutu as,as sekutu israel(zionis) berarti malaysia=sekutu Zionis.

    saya tambahin zionist sekutu setan :ngakak:
    sabar bro saba, orang sabar disayang Tuhan :D
  • No deal - No compromise
    War for Ambalat
  • Kenapa siy sebagai negara serumpun kita mesti berebut pengaruh...??

    sepetinya Malaysia sudah tidak memegang teguh Cita2 luhur ASEAN...

    Tapi jika Malaysia pengen mengusik kedaulatan NKRI..Kita sebagai Orang Indonesia siap Membela Kedaulatan NKRI....berjuang sampai titik penghabisan...
  • Malaysia sekutu inggris,inggris sekutu As,As sekutu Israel zionis,Malaysia=sekutu Zionis...benar ga gan?
  • mari GANYANG MALAYSIA !
    GANYANG MALAYSIA telah dilancarkan oleh Soekaruah (Soekarno + rasuah) pada 1962 kerana keinginan Malaysia untuk menggabungkan Brunei, Sabah dan Sarawak dengan Persekutuan Tanah Melayu pada tahun 1961. Akhirnya pada tahun 1965, indonesia masih tidak dapat lagi menakluk Malaysia dan beransur-ansur berundur. Walaupun pekara tersebut telah berlalu selama 47 tahun. Indonesia masih lagi lantang mahu menGANYANG MALAYSIA. Hasilnya ialah KLCC masih lagi berdiri teguh dan candi prambanan semakin roboh. Ini adalah satu kenyataan [link] yang harus diterima.

    Sekarang apa yang saya lihat ialah GANYANG MALAYSIA tidak ubah seperti KENTUT, hanya berbau, tapi tidak memberi apa-apa kesan. Warga indonesia yang katanya mempunyai sifat nasionalisme yang tinggi hanya mampu menghina didalam internet dan meng"hack" website Malaysia, tidak lebih dari itu. Sekiranya suatu hari nanti terbuka hati SBY mahu menyerang malaysia dengan alasan GANYANG MALAYSIA. Saya amat mengalu-alukan kedatangan TNI, sebelum itu sila pastikan kalian membawa plastik mayat secukupnya kerana plastik mayat yang ada di malaysia khas untuk TKI sahaja.

    GANYANG MALAYSIA melalui udara: Sekiranya TNI ingin melakukan serangan udara keatas Malaysia. Apa yang tentera Malaysia harus lakuakan ialah berehat, ini kerana sebelum sampai pesawat indonesia ke Malaysia. Sudah terkubur TNI di Selat Melaka kerana pesawat TNI yang terlalu usang, sekiranya berjaya 1 - 2 pesawat Indonesia akan berjaya memasuki wilayah MALAYSIA

    jernas3.jpg vera1.jpg

    apa yang tentera malaysia akan lakuakan ialah berehat seperti biasa kerana sistem radar udara Malaysia seperti VERA-E akan mengesan pesawat usang indonesia, kemudian Sukhoi Su-30MKM dengan kelajuan 2,120 km/h akan menembak pesawat indonesia dengan peluru berpandu Vympel RVV-AE (R-77). Ini tidak termasuk pesawat dan sistem pertahanan udara yang lain. Misi Indonesia untuk menwan malaysia melalui udara akan gagal.

    6337.jpg MIG+29-N.jpg

    GANYANG MALAYSIA melalui laut :

    Mungkin SBY lebih berminat untuk menawan Malaysia melalui laut, apa yang tentera Malaysia buat ialah sekadar melakukan rondaan seperti biasa. Ini kerana kapal selam Scorpene milik Malaysia akan menembak semua kapal indonesia dengan peluru berpandu Exocet, jika jumlah kapal indonesia terlalu banyak, khidmat KD KEDAH, KD KELANTAN dan KD SELANGOR (NGPV) yang merupakan kapal buatan malaysia akan meneggelamkan kapal indonesia dengan peluru berpandu jenis Exocet MM40 Block 3, Otomat dan Polyphem. Misi Indonesia untuk menwan Malaysia melalui laut juga akan gagal.

    laks3.jpg 20051007001305001.jpg
    warship_kd_kedah.jpg

    Laksamana Class Corvettes , Scorpene & KD kedah milik Mayasia

    GANYANG MALAYSIA melalui darat :

    Oleh kerana indonesia terpisah dengan semenanjung Malaysia, TNI akan menggunakan kekuatan tentera darat mereka menyerang Sabah dan Serawak. Sebagai pertahanan, Malaysia akan menghantar :

    -PT-91M (Main Tank Battle, hanya Malaysia & Singapura memilikinya di Asia Tenggara)
    -Sistem Peluru berpandu Jernas
    -Meriam G5
    -The Astros II 300mm kaliber (God of War bagi Russia)
    -Sistem Meriam Berkembar Oerlikon GDF-005
    -Sistem Meriam Denel G5 howitzer





    Mungkin keajiban berlaku dimana Malaysia kalah di Sabah dan Serawak, Indonesia akan terus mara ke Semenanjung Malaysia. Disini TNI akan berhadapan dengan 1,690,000,000 orang Tentera Malaysia yang lengkap bersenjata Colt M4A1 SOPMOD, Hackler & Koch G36 ,Heckler & Koch MSG-90 & Baktar-Shikan. Jika kekuatan Tentera Malaysia tidak mencukupi, Rejimen Askar Wataniah (tentera simpanan) seramai 5 batalion akan dikerah untuk membantu.

    comando.jpg plkn_juara.jpg
    Komando ATM, PASKAU TLDM & pelatih PLKN

    Sekiranya Tentera Malaysia dan Askar Wataniah memerlukan bantuan tambahan, Pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) akan datang membantu (pelatih PLKN ialah remaja Malaysia yang berumur 18 tahun dilatih selama 3 bulan di kem dan menggunakan senjata M16 A1) Jika dikira, 169,506,6000 orang rakyat Malaysia akan dikerah untuk mempertahankan MALAYSIA menggunakan senjata seperti Colt M16 A1, Hackler & Koch G36 dan M249 Squad Automatic Weapon. Kami rakyat Malaysia tidak diajar mempertahankan negara menggunakan bambu runcing, keris, pedang dan sebagainya.

    Kesimpulanya, kepada mana-mana warga indonesia yang masih mahu menGANYANG MALAYSIA, sila fikirkanlah berkali-kali. Kami tidak mahu sebarang peperangan, lihat saja didalam forum dan blog, warga dan pemerintah indonesia tidak berhenti-henti mahu melancarkan perang terhadap malaysia, dengan apa yang saya tulis ini, saya berharap kepada sesiapa yang "gila perang" agar berfikir sebelum bercakap -peace-


    jika ada antara kalian ingin menunjukkan bukti kekuatan TNI di www.globalfirepower.com, lupakan saja kerana globarfirepower menilai sesuatu negara dengan jumlah(quantity), bukan teknologi(kuality). Indonesia duduk ditangga ke 14 kerana mempunyai banyak askar dan peralatan, tetapi banyak yang tidak boleh gunakan kerana berusia sejak perang dunia ke-2.
    "GlobalFirepower.com: Strength in Numbers"

    http://indoncelaka.blogspot.com/2009/06/mari-ganyang-malaysia.html
  • :peace: Kita sesama penduduk ASEAN yang tinggal di Bumi jangan saling menghina.Karena bumi ini semakin lama makin rusak kondisi ekosistem lingkunganannya oleh ulah tangan-tangan manusia yang jahat. Manusia-manusia yang jahatlah yang patut dibinasakan dari muka bumi ini. Karena disetiap negara ada aja manusia jahatnya.
  • Hati-hati tukang adu domba,,, tetep hajar malingsiA..!!!!!!!!!!!!!!!
  • [size=x-large]Ngajak Perang nih Malingsia [/size]
  • brainwashed menulis:
    Tentera Darat: 328,517 orang (penduduk INDON seramai 238,452,952 orang Tongue)

    gimana tidak sedikit tentaranya...masuk tentara itu perlu duit besar.
    buset mengabdi pada negara aja harus bayar......ohhh...indon indon



    gw setuju sama yang di atas.....

    gimana ga mau sedikit..... masuknya aja susah...!!! dah gitu makan duit gede lagi.....!!!!! uhhh benerin dulu deh tatanannya negaraku.....


    jangan korup mulu di gedein.... gw sie cinta banget sama indonesia.....

    :peace::peace::peace:
  • malingsia ato malas..ya suka geli ane nulisnya udah ceweknya ga ada yg cantik...orangnya sok belagu sebel lihatnya dasar malingsia malas suka curi milik orang lain
  • Sebenarnya negara yang punya nama Malingsial, eh Malaysia itu tidak ada apa-apanya dibandingkan dengan Indonesia. Mereka tahu hal itu, karena itu mereka merasa minder dengan Indosia, yang lebih besar dalam segalanya, sehingga apa-apa yang baik milik Indonesia, sering diklaim sebagai milik mereka, sebagaimana yang dilakukan oleh anak kecil yang selalu mengklaim barang-barang milik kakaknya.
    Jadi kalau kita benar-benar berperang dengan negara yang bernama Malingsial, eh Malaysia itu, percayalah, dengan mudah kita akan menggilas mereka.
  • emang malaysya cari perkara ajah

    bantai dehh
  • karena semua yang dikatakan orang malaysia itu benar semua....yah saya mah nerima...:D
    itu KENYATAAN kok,kok kalian ga mau nerima kenyataan
  • bri13th menulis:
    Malaysia sekutu inggris,inggris sekutu As,As sekutu Israel zionis,Malaysia=sekutu Zionis...benar ga gan?

    [size=x-large]Hmm . . . nggak benar ! alias ngawur anda . . . :think:[/size]
  • EMANG BANGGA YA JADI NEGARA TUKANG MALING??

    22_002.gif
  • ah... omongan ginian kan hanya untuk memperkeruh suasana!!! Aq kan bela Indonesia dengan jiwa Ragaku Jika Indonesia benar-benar harus berperang, tapi alangkah indahnya Jika Indonesia berdamai KARENA INDONESIAKU CINTA AKAN PERDAMAIAN!!!
  • secara kualitas peralatan tempur gw akui malaysia emang lebih unggul.
    nah, bwt yg mw perang. mesti baca ini. klo gw cinta damai.
    gak usah dibuktikan kekuatan indonesia ke malaysia, kita harus menang bersama. kita kan sodara.
  • makanyaa...
    bykin anggaran ke alusista ato alutsista iiaa..??
    lupaa
    :pusing::pusing:

    tpii...
    jgn di korup mlulu...
    misalnya di ksih anggaran 10 trilyun
    bisa" di korup 6 trilyun
    tapee deehh...:sleep:
  • Keutuhan NKRI tetap harga MATI.
  • sebaiknya jngan saling menghina seperti itu, kita adalah negara tetangga. Tapi tolong jangan mengganggu kedaulatan Indonesia, karena sampai kapanpun kami bangsa Indonesi adalh satu. HIDUP INDONESIA KU!!! MERDEKA
  • Sampai kapan kita di hina seperti ini.....GEMPUR Malingsiaaaaa.......
  • Jangan Takut smua...!!!! Kita masih banyak punya orang2 sakti :
    1. Ki Joko Bodo, Ki gendeng Pamungkas, Mbah marijan, Mama lauren<<=>>ahli penjinak senjata(di kasi Mantra biar gak bisa nembak)
    2. Demian, Limbat, Dedy courbuser <<=>> Ahli menghilangkan Peralatan Tempur (tank,kapal selam,kapal laut,pesawat tempur kan bisa disulap biar hilang) masih banyak orang2 sakti di Negeri ini.
    Ayo Tunjukan kekutan,jangan cuma nongoldi TV.hee..hee...!!!!!!!!

Tinggalkan sebuah Komentar

Komentar yg tidak sesuai judul atau numpang iklan (tersembunyi), akan dihapus atau banned. Gunakan signature untuk menaruh link promosi anda

Iklan & Promosi Anda


Order ads here. Click me to get price quotation! Monthly & Unlimited click!

Halo, Komandan!

Sepertinya anda baru di sini. Ingin ber-interaksi? Klik satu tombol ini!

Kategori